AKNE OG

ARR-BEHANDLING

Kviser eller akne er en vanlig hudplage. Nesten alle unge får kviser i puberteten på grunn av økt talgsekresjon, men akne kan hos enkelte starte eller fortsette ut i voksen alder. Man antar at 10-20 % av personer med akne vil utvikle arr av varierende grad. Utvikling av arr er den mest fryktede komplikasjonen av akne. Dessverre er det umulig å forutsi sikkert hvem som vil utvikle akne-arr, da graden av arrdannelse ikke alltid samsvarer med alvorlighetsgraden av akne. Det er mange som sliter med arr etter akne, både unge og voksne, menn som kvinner. Arr er utfordrende å behandle, da det er blitt skapt traumer og betennelse i vevet over tid. Likevel ser vi mange gode resultater for en hudforbedring og arrkorreksjon, da man kan løfte opp arrene, bryte opp arrvevet slik at huden oppleves mye jevnere.

De vanligste metodene for fjerning av aknearr er microneedling, kjemisk peeling og medisinske kremer. Skinboosterbehandling med hyularonsyre kan forebedre resultatet ytterligere, fremfor alt i tilfeller der arrene er nedsenket. De beste resultatene får vi som oftes ved å kombinere behandlinger. Vår favoritt er å kombinere Skinbooster-behandling med Dermapen, samt få tilpasset gode hudpleieprodukter til hjemmebruk.

• Dermapen egner seg glimrende i å behandle arrdannelser, da behandlingen vil stimulere hudens evne til å behandle, fornye og lege seg selv, samtidig som den øker opptaket av tilførte næringsstoffer og stimulerer kollagenproduksjonen.

• Restylane Skinbooster er en injeksjonsbehandling som effektivt kan løfte arrene og vil tilføre huden fuktighet fra hyaluronsyre og øke kollagenstimuleringen i arrene.

• Med en Anti-Acne peel bruker man syrer som eksfolierer porelinningen for talg, og fjerner opphopning av døde hudceller. Peelen virker betennelsesdempende og er effektiv mot akne og rosacea. Behandlingen inneholder en svært aktiv antioksidant (tiodinsyre 5%) som forebygger fet hud og post-inflammasjoner. Virker antiinflammatorisk og bidrar til reduksjon av rødheter. Gir jevnere hud med mindre porer og færre urenheter.

• Et medisinsk hudpleieprogram mot akne inkluderer produkter som motvirker alle fire steg i dannelse av akne: talgproduksjon, tette porer, bakteriedannelse og inflammasjon i huden.